KURS
Gotowy sposób na lekcję: Nie wszystko jest takie oczywiste, czyli jak działa internet
Udział
Bezpłatny
Liczba modułów
1
Egzamin (nieobowiązkowy)
45 zł
Zaświadczenie (po egzaminie)
Tak
Opis kursu

Kurs dla nauczycieli informatyki ze szkół branżowych

Co zrobić, aby uczniowie byli zainteresowani lekcją? Co zrobić, aby uczniowie, których nie interesuje informatyka,  brali aktywny udział w lekcji? „Wejdź w buty ucznia”, zaproponuj mu aktywności, które go zainteresują. Co lubią Twoi uczniowie? Rozmawialiście kiedyś o tym? Co robią w wolnym czasie? Duża część młodych ludzi lubi grać w gry komputerowe. Przygotuj zatem lekcję, w której zastosujesz elementy grywalizacji i gamifikacji. Zainteresuj, zaciekaw i aktywizuj swoich uczniów.  

Podczas tego kursu poznasz sposoby i aplikacje, które możesz wykorzystać do przygotowania aktywizującej lekcji dla swoich uczniów. Otrzymasz też gotowe rozwiązania do wykorzystania na lekcji.

Kurs prezentuje prosty sposób na trudną lekcję. Dzięki wskazówkom autora kursu nauczyciel zyskuje skuteczne rozwiązania, które zaktywizują uczniów i ułatwią im zrozumienie tematu. Autor dzieli się rozwiązaniami sprawdzonymi w praktyce, uzupełnionymi o szczegółową instrukcję. Dzięki temu każdy uczestnik kursu będzie mógł poprowadzić podobną lekcję ze swoimi uczniami.

EFEKTY KURSU
Dzięki udziałowi w kursie uczestnik:

  • omówi możliwości aplikacji Quizizz i uruchomi gotowy quiz;
  • swobodnie będzie się posługiwać narzędziami cyfrowymi;
  • scharakteryzuje metodę spiralną;
  • wymieni sposoby pracy z filmem na lekcji.
AUTOR KURSU
Marek Grzywna – lider programu Mobilny informatyk, trener, nauczyciel, Superbelfer RP, dyrektor szkoły, pomysłodawca i organizator Ogólnopolskiego Projektu „Emp@tyczna Klasa”. Trener regionalny i lokalny w projekcie „Lekcja:Enter”, grantobiorca w Centrum Mistrzostwa Informatycznego, coach programu „Intel AI4Youth”, laureat plebiscytu „Nauczyciel na Medal” pod patronatem Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, nominowany przez Fundację Orange do tytułu „Przyjaciel SuperKoderów”. Nauczyciel biologii i informatyki, autor innowacyjnego programu zajęć przyrodniczych w „Science”, lider programów „#SuperKoderzy” i „Mega Misja”. Członek inicjatywy społecznej W.I.E.M., zrzeszającej nauczycieli pasjonatów, koordynator projektu „Lekcje w sieci”, autor innowacyjnego programu „ZArdiunowani”, uczestnik „Projektu z klasą”, finalista konkursu Nauczyciel Jutr@.
ZAWARTOŚĆ KURSU

Kurs składa się z jednego modułu i kończy się egzaminem online. 

Liczba godzin dydaktycznych: 4 (w tym 2 godziny pracy własnej).

Moduł kursu
Minitest
Egzamin
Zaświadczenie