Dawid Łasiński o swoim webinarze: Czy reakcje zobojętniania muszą zawsze kojarzyć się naszym uczniom z niezrozumiałym szyfrem równań reakcji na tablicy? Oczywiście, że nie! Na tym webinarze przedstawię, jak można połączyć teorię, eksperyment i dobrą zabawę związaną z układaniem „zobojętniających puzzli”. Z moich doświadczeń wynika, że w szkole podstawowej zawsze brakuje czasu na porządne omówienie reakcji otrzymywania soli. Niedostatecznie omawiana jest reakcja zobojętniania, do której przecież często nawiązuje się przy innych tematach. Pracując w szkole ponadpodstawowej widzę, że moi uczniowie mają ogromne braki, jeśli chodzi o umiejętność rozumienia procesów chemicznych zachodzących w czasie reakcji. Nie potrafią też zinterpretować ich za pomocą równania reakcji w zapisie cząsteczkowym, a co dopiero w jonowym. Niestety my też ścigamy się z czasem… Podczas tego webinaru przedstawię zatem sposób, który pozwoli uczniom płynnie przejść od teorii, z wykorzystaniem analogii, do praktyki. A, żeby było jeszcze ciekawiej i do zapamiętania na dłużej, nowo nabytą wiedzę uczniowie utrwalą, bawiąc się puzzlami. Zapraszam!